شما اینجا هستید: خانه / آدم های موفق / لستر لونسن کاشف روش سدونا ( یکی از بهترین روش های آرام کردن ذهن )
لستر لونسن کاشف روش سدونا ( یکی از بهترین روش های آرام کردن ذهن )

لستر لونسن کاشف روش سدونا ( یکی از بهترین روش های آرام کردن ذهن )

معجزهٔ لستر لونسون
روش سدونا، پنجاه سال پیش توسط لستر لونسونِ فیزیک‌دان کشف شد. او ۴۲ ساله بود و با اینکه در اوج موفقیت جهانی به سر می‌برد، فردی بسیار غمگین و بیمار بود. او از بیماری افسردگی، بزرگی کبد، سنگ کلیه، بی‌خوابی و زخم معده رنج می‌برد. بعد از دومین سکته ی قلبی، او را به منزلش فرستادند تا روزهای پایانی عمرش را در آنجا بگذراند. ولی لستر تسلیم نشد. تصمیم گرفت چند آزمایش و تحقیق جدی در مورد روح انجام دهد. او دریافت آنچه به عنوان ابزاری دقیق و کامل برای رشد شخصی در نظر دارد،‌‌ همان روش‌‌ رها کردن محدودیت‌های درونی است که اساس روش سدونا است. او این روش را به صورت پی‌گیرانه‌ای، سه ماه ادامه داد. در پایان دوره، بدن او دوباره سلامت خود را به دست آورد و به جای اینکه به پیش بینی پزشکان فقط چند هفته‌ای زنده باشد، تا هشتاد و چهار سالگی یعنی چهل و دو سال بعد هم زندگی کرد.
فقط با چند سوال ساده از خودتان می‌توانید حتی چسبنده‌ترین احساسات و افکار را‌‌ رها کنید. افکارتان به شما چسبیده‌اند زیرا با آن‌ها می‌جنگید و منکر آن‌ها می‌شوید و آن حسی را که این حالت به شما دست می‌دهد حفظ می‌کنید. ولی اگر آن احساسات منفی را‌‌ رها کنید چه؟ روش سدونا با مطرح کردن چند سوال ساده مبنی بر اینکه آیا می‌توانید این حس را‌‌ رها کنید؟، می‌توانید آن را کنار بگذارید؟ و این احساس چه موقع شکل می‌گیرد؟
روش سدونا بر اساس دو فرضیه طراحی شده است:
۱. افکار و احساسات حقیقت ندارند و معرف شما نیستند.
۲. شما می‌توانید آنها را‌‌ رها کنید.
در انجام روش سدونا صبور باشید، چون ابتدا نتایج، کمی نامحسوس‌اند ولی اگر پافشاری کنید خیلی سریع نتایج بیشتر و بیشتر واضح می‌شوند. تمام سوالاتی که در این روش به کار رفته است ساده‌اند. آن‌ها طوری طراحی شده‌اند که به شما نشان دهند چگونه‌‌ احساس‌های منفی رها کنید.
روش سدونا
مرحله ۱.در محیطی آرام بنشینید. بر موضوعی که آزارتان می‌دهد تمرکز کنید. به خودتان اجازه دهید که در این لحظه در مورد آن هر فکری کنید. فقط به یک احساس خوش آمد بگویید و بگذارید تا جایی که می‌توانید از آن لبریز شوید.
این کار ممکن است ساده به نظر آید ولی لازم است که باشد. بسیاری از ما بیشتر در افکار، تصاویر و داستان‌هایی که در مورد گذشته و آینده در ذهن می‌سازیم، زندگی می‌کنیم تا اینکه بدانیم در آن لحظه واقعاً چه احساسی داریم. تنها زمانی که می‌توانیم کاری در مورد احساسمان انجام دهیم همین حالا است.
مرحله ۲. از خودتان بپرسید: آیا می‌توانم از این احساس‌‌ رها شوم؟
پاسخ «بله» و «نه» هر دو قابل قبول است.
مرحله ۳. این سوال ساده را از خودتان کنید: می‌توانم ر‌هایشان کنم؟
اگر پاسخ منفی است یا اگر چندان مطمئن نیستید؛ از خودتان بپرسید: «آیا مایلم این احساس را داشته باشم یا ترجیح می‌دهم ر‌هایش کنم؟ حتی اگر پاسخ منفی است به مرحلهٔ بعدی بروید.
مرحلهٔ ۴. این سوال ساده را از خودتان بپرسید: «چه موقع؟»
این دعوتنامه‌ای برای‌‌ رها شدن در‌‌ همان لحظهٔ حال است. به خاطر داشته باشید‌‌ رها کردن، تصمیمی است که می‌توانید در هر لحظه آن را اتخاذ کنید. ممکن است متوجه شوید که به سادگی‌‌ رها کرده‌اید.
مرحله ۵. این مراحل را تا جایی که می‌توانید تکرار کنید تا اینکه احساس کنید از دست آن احساس خاص‌‌ رها شده‌اید.

سایت اصلی

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به سدونا کلیک بفرمایید

درباره ی میلاد

همین که میبینم میای اینجا کلی انرژی میگیری ی دنیا برام ارزش داره رفیق.امیدوارم هر روزت قشنگتر از دیروزت باشه. ی روزی تصمیم گرفتیم خودمون ُ ی تغییر اساسی بدیم این شد که با حمید عزیز هماهنگ کردم که بیام اینجا بنویسم.اینجا همه چی رایگانه و خواهد ماند.مخلص همتون .
این عکس پروفایل ما هم مال steve gleason هستش
اینم سایتش http://www.teamgleason.org/
الگوی زندگیم هم John Forbes Nash هستش و خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد . فیلدهای موردنیاز علامت گذاری شده اند *

*

*

code

بپر بالا !