شما اینجا هستید: خانه / تندرستی / هفت آیین صبحگاهی برای قدرت بخشیدن به روز و متحول کردن زندگی شما
هفت آیین صبحگاهی برای قدرت بخشیدن به روز 	و متحول کردن زندگی شما

هفت آیین صبحگاهی برای قدرت بخشیدن به روز و متحول کردن زندگی شما

آنچه که به عنوان واقعیت قبول دارید دقیقا مطابق با چیزی نیست که در دنیا وجود دارد. واقعیت بر اساس انتظارها، عقاید و افکار شما شکل می گیرد و مقدار زیادی از این عقاید و و انتظارات به صورت عادتهایی در می آید که با زندگی روزانه ی شما در هم آمیخته است. بله، تعدادی از این عادتها بطور نا خودآگاه شکل می گیرند و می توانند زیان آور و محدود کننده باشند. اما بالعکس، شما می توانید عادتهای مثبتی را بصورت آگاهانه شکل دهید که زندگی شما را تقویت کرده و به طرز چشمگیری آن را متحول می کنند.

این یک نقطه ی شروع نیرومند است که مردم هر روزه بیش از پیش از وجود آن آگاه می شوند. رایج ترین خصوصیت افراد موفق این است که  آنها قدرت خود را برای ساختن حقیقت از طریق تغییر طرز تفکر، عقاید و انتظاراتشان ازواقعیت می شناسند. یکی از تاثیرگذارترین راهها برای تغییر الگوی عقاید ما، تمرین آیین های روزانه است. در زمانهای بسیار دور، سنت های باستانی به طور واضح قدرت آیین های را در تقویت عادتها،  تغییر دیدگاه  ما و ساختن حقیقت دریافته بودند. باردیگر، اگر به داستان زندگی یک فرد بسیار موفق نگاه کنید، نوعی از آیین را در زندگی روزمره ی او می یابید. تعدادی از این آیین ها ممکن است پیش پا افتاده یا عجیب به نظر برسند، اما مواظب باشید که ظاهر آنها گمراهتان نکند. آیین ها یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای تقویت درونی است که بطور رایگان در دسترس صاحبش قرار دارند- و او کسی نیست جز شما!

در ادامه تعدادی از ساده ترین آیین ها که در عین حال متحول کننده ی زندگی نیز هستند، و شما می توانید هر روز صبح انجامشان دهید معرفی می شوند.  البته شما می توانید آیین های بعد از ظهر یا شبانگاهی خود را داشته باشید، اما آیین های صبحگاهی در نیرو بخشیدن به روز شما بسیار موثر هستند چرا که به شما کمک می کنند پیش از آغاز هر چیز خود را شارژ کنید.

  1. تشکر

احساس سپاسگزاری و قدردانی بخاطرنشانه ها و لحظات کوچک لذت بخشی که در زندگی شما اتفاق می افتند احتمالا یکی از آیین هایی است که بیش از همه به فراموشی سپرده شده و دست کم گرفته شده است. اینکه روزتان را با نکته ای بسیار مثبت آغاز کنید، یک آیین صبحگاهی آیده آل است.نیروی اصلی سپاسگزاری در این نکته نهفته است که باعث میشود بر روی آنچه که در زندگیتان مفید بوده و به تکامل شما کمک کرده است، تمرکز داشته باشید،  و این نکته ی بی نهایت مثبتی است. با برجسته کردن نکات خارق العاده که زندگی روزانه ی شما را زینت می بخشند، خواه کوچک باشند خواه بزرگ، شادی و مثبت گرایی شما تقویت می شود. خیلی اوقات فقط نقاط دردناک، مشکلات، مشقتهای زندگی یا هر آنچه که نامش را بگذارید و در زندگی بی فایده است را در نظر میگیریم که باعث اختلاف، دلواپسی و نارضایتی می شوند. اینکار مانند این است که پیوسته داستان زندگی خود را با درونمایه ای منفی و تراژیک بازنویسی کنید. ضمیر ناخودگاه شما با وفاداری از داستانی که می نویسید پیروی می کند، خواه مثبت باشد، خواه منفی.

بنابراین احساس سپاسگزار بودن بدون شک یک آیین بسیار نیرومند است. روز خود را با سپاسگزاری برای چیزهای مثبتی که در روز قبل یا در طول هفته  اتفاق افتاده آغاز کنید. می تواند کوچک و ناچیزی باشد، مهم نیست.  باید به خاطر یک دیدار غیرمنتظره با دوستی قدیمی، ملاقاتی زیبا با یک غریبه ی مهربان، فرصتی تازه یا هر چیزی که راه شما را روشن می کند سپاسگزاری کنید. هر روز صبح اینکار را انجام دهید و ببینید که در طول روز چه اتفاقی می افتد.

  1. یادداشت کردن مهمترین وظایفتان

این یک آیین بسیار کاربردی است. روز خود را با مشخص کردن و یادداشت برداشتن از یک تا سه وظیفه ی مهمی که باید در طول روز به انجام برسانید آغاز کنید. این وظایف همانهایی هستند که اهداف بلند مدت شما را در جهت هدف نهایی، علاقه و مسیرکلی زندگی، پشتیبانی می کنند . مثلا اگر نوشتن یک کتاب یا به وجود آوردن یک سایت اینترنتی اهداف بلند مدت شما در جهت رشد فردیتان هستند، یک وظیفه ی مهم روزانه می تواند به پایان بردن یک یا دوصفحه از کتاب و یا پیدا کردن ایده ای تازه برای محتوای سایت اینترنتی باشد. چیزی که در این آیین مهم است، این است که این وظایف را مشخص می کنید و در اسرع وقت آنها را به انجام می رسانید. البته به جز آنهایی که یادداشت کرده اید وظایف دیگری نیز دارید، اما اینها وظایفی هستند که می توان بعدا به آنها رسیدگی کرد، آنها را دسته بندی کرد و در یک حرکت انجام داد.

نوشتن مهم ترین وظایفتان در ابتدای روز به شما کمک می کند که مطابق با آنچه مهم است بر روی روز خودو درکل زندگی خود تمرکز کنید.اینکار به شما در اولویت بندی و مدیریت بهتر زمان کمک میکند. در نتیجه، زندگی خود را با صرف تمرکز و انرژی بر روی آنچه واقعا روی پیشرفت کلی زندگی شما تاثیرگذار است ساده تر می کنید.

  1. اهداف خود را با نوشتن و یا کشیدن بر روی کاغذ تصریح کنید

این مورد شبیه ایده ی قبلی است، اما در نحوه ی اجرا و هدفی که دنبال می کند تفاوت دارد. نوشتن مهمترین وظایف روزانه راهی برای بدست آوردن ساختاری مشخص از فعالیتها به جهت دنبال کردن آنهاست. از طرف دیگر، تصریح کردن اهداف یک راه بسیار نیرومند برای تبلور دیدگاه و اهداف در فضای ذهنی روزانه شما ست.  نوشتن و یا خط خطی کردن اهدافتان روی تکه ای از کاغذ به شما کمک می کند که با شکل بخشیدن به آنها، اهدافتان را از درون خود بیرون بکشید.  در عوض، آنها در ضمیر ناخودآگاه شما دوباره انعکاس می یابند و به طور کامل تری تقویت شده و در هم آمیخته می شوند.

مثال این تکنیک می تواند نوشتن این جمله باشد که “من در حال کسب موفقیت در حرفه ام هستم”، یا “من با انجام تمرینات ورزشی سالم ترو قوی تر می شوم”. به زمان مضارع در افعال توجه کنید که به عنوان راهی برای بیان پیشرفت در شما استفاده شده است. آیا داستان زندگیمان را که به طور ناخودآگاه دنبالش می کنیم به خاطر دارید؟ اکنون در حال تصحیح اساسی داستان زندگیتان در زمان حال هستید. اگر یک فرد بصری هستید، طراحی یا خط خطی کردن می تواند به همین میزان موثر باشد، زیرا اهداف شما را به صورت یک تصویر گرافیکی خلاصه می کند. مثلا اگر هدف شما ساختن خانه ای جدید یا زندگی در یک کشور دیگر است، می توانید خانه ای بکشید، یا چیزهایی که سمبل آن کشور هستند را روی کاغذ بیاورید.

  1. تمرینات چی گانگ

بر اساس فلسفه ی چینی، “چی” یعنی نیرو یا انرژی زندگی که در تمام چیزها نهفته ست و چی گانگ تمرینی برای تجمع و به گردش در آوردن این انرژی در بدن شماست. ممکن است به نظر مبهم و پیچیده بیاید، اما چی گانگ در حقیقت مجموعه ای از تمرینهای ساده است که هدفش افزایش سلامتی و سرزندگی شماست. انواعی از تمرینها به صورت رایگان در فضای مجازی قابل دسترس است. به عنوان یگ آیین صبحگاهی، پیشنهاد می کنم که این تمرینهای ساده را که توسط استاد چی گانگ، لی هولدن ارائه میشوند دنبال کنید

  1. آب داغ با لیمو

فقط یک برش لیمو به لیوانی از آب داغ اضافه کنید و هر روز صبح یک لیوان بنوشید. این یک آیین بسیار ساده است که من هر روز صبح با وفاداری دنبالش می کنم. گذشته از اینکه منبع خوبی از ویتامین c و راه فوق العاده ای برای بیرون راندن سموم از بدن است، سطح PH بدن را متعادل کرده، درد و التهاب را در مفاصل و زانوها کاهش داده و به تغذیه ی سلولهای مغز و اعصاب کمک می کند.

  1. زودتر از خواب بیدار شوید

زود خوابیدن و زود بیدار شدن، انسان را سالم، ثروتمند و عاقل می کند.

فواید عملی سحرخیزی بر همگان واضح است. مثلا زمان بیشتری برای تمرینات ورزشی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و چی گانگ  در اختیار دارید. زمان بیشتری دارید که باخود تنها باشید و به درونتان فکر کنید، مراقبه کنید و مهم تر از آن آیین های صبحگاهی را انجام دهید. بنابراین سحرخیزی را می توان به عنوان پایه و اساسی برای تمام آیین های صبحگاهی در نظر گرفت. افراد بسیاری، مانند خود من، در می یابند که در ساعات اولیه صبح  می توانند فعالیت های مفیدتری انجام دهند.

درضمن، تحقیقات نشان داده است که فواید بسیاری در یک یا دوساعت زودتر بیدار شدن وجود دارد. به عنوان مثال، ثابت شده است که زود به رختخواب رفتن و زود بیدار شدن به بدن کمک می کند که با ریتم شبانه روزی زمین هماهنگ شود، و بنابراین خواب اثر ترمیم کننده ی بیشتری بر بدن خواهد داشت. مثالی دیگر از نتایج جالب در تحقیقات نشان می دهد که سحرخیزان افراد خوشبین تری هستند و می توانند مشکلات را بیش از افراد عادی پیش بینی و حل کنند.

  1. به موسیقی نشاط آور گوش دهید

این آیین به خودی خود نیازی به فکر و انرژی ذهنی ندارد. موسیقی نشاط بخش می تواند اثر مستقیمی بر خلق خوی شما در طول صبح داشته باشد. ما را از نظر احساسی شارژ می کند و دید مثبتی از روزی که در پیش داریم به ما می دهد. بیشتر مردم با موسیقی از خواب بیدار می شوند یا هنگامی که به سر کار می روند به موسیقی گوش می کنند. اما غالبا به کانالی رادیویی گوش میدهند و یا لیستی تصادفی از آهنگهایی که به همراه دارند را انتخاب میکنند. دقت بیشتر و هشیاری در انتخاب آهنگهایی که در طول صبح به آنها گوش میدهد می تواند تاثیر بسزایی بر روز شما و در کل زندگی شما داشته باشد. سعی کنید صبح ها به موسیقی شادی بخش تری گوش دهید حتی اگر، یا به ویژه اگر حال و هوایتان چنین چیزی نمی خواهد.

اینکه چگونه سعی می کنیم موسیقی را بر اساس حال و هوای خود انتخاب کنیم خیلی مضحک است. مثلا اگر بخاطر چیزی احساس افسردگی و ناراحتی می کنید، تمایل به شنیدن نوعی موسیقی دارید که احوال شما را انعکاس دهد، مثلا بلوز، آهنگهای غمگین یا ریتمهای آهسته. اینکار حال و هوای شما را در همان مسیر خودش تقویت می کند. چیزی که نیاز دارید دقیقا برعکس آن است. گوش دادن به موسیقی که حال شما را تغییر دهد و شما را به سوی حالتی متفاوت سوق دهد.

کپی برداری از این مقاله به همراه ذکر نام این سایت و نام مترجم نشانه فرهنگ و احترام شما به قانون کپی رایت میباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد . فیلدهای موردنیاز علامت گذاری شده اند *

*

*

code

بپر بالا !