شما اینجا هستید: خانه / کسب و کار / ۵ راه برای ساختن برند شخصی خودتان و داشتن درآمد بیشتر
۵ راه برای ساختن برند شخصی خودتان و داشتن درآمد بیشتر

۵ راه برای ساختن برند شخصی خودتان و داشتن درآمد بیشتر

مهم نیست چه نوع شغلی را انتخاب کرده اید، همیشه می توانید موقعیت خودتان را ارتقا دهید و از نردبان ترقی بالا بروید. یکی از راههایی که میتوانید برای کمپانی محل کارتان با ارزش تر باشید و تبدیل به گنجینه ای برای آنها شوید این است که برند خودتان را بسازید و در زمینه ی کاریتان به عنوان یک متخصص مطرح شوید. در اینجا به پنج راه برای ساختن برند شخصی و درآمد بیشتر می پردازیم:

  1. شروع به نوشتن یک وبلاگ حرفه ای کنید

بهترین راه برای تولید برند شخصی، راه انداختن یک وبلاگ است. بعضی از مردم با شنیدن اسم وبلاگ به یاد تفکرات شخصی و آپدیت های روزانه ی آن میافتند. اما برای بهترین وبلاگ نویسان اوضاع چنین نیست. برای شروع یک وبلاگ جالب و گیرا، باید روی موضوعی تمرکز کنید که قادر به فهم کامل آن باشید و در آن زمینه متخصص شوید تا مردم مشتاق شنیدن حرفهای شما باشند. حتی با آغاز یک وبلاگ در زمینه ی حرفه ای خود نشان میدهید که یک متخصص هستید.

در ضمن لازم نیست تمام کار را به تنهایی انجام دهید. زمینه ای که در آن دانش کامل ندارید پیدا کنید و پستهایی از طرف میهمانان وبلاگ منتشر کنید تا بتوانند به مخاطبان شما در فهم تمام جنبه های موضوع کمک کنند. میتوانید خودتان به تحقیق بپردازید و در وبلاگتان در مورد مراحل و فرایندهای مختلف در آن زمینه بنویسید. با ایجاد شناخت نسبت به تمام جنبه های کاری خود، وبلاگی میسازید که ذهن حرفه ای های صنعت را به خود معطوف میسازد و شما را به عنوان متخصصی در این فضا مطرح میکند. به علاوه، سود دیگر این کار یادگیری و گسترش دانش شما، بیرون از کلاسهای درس، به وسیله ی کاوش و تحقیق در زمینه هایی است که با آنها آشنایی نداشته اید.

اما بهترین قسمت قضیه چیست؟ وبلا نویسان حرفه ای و صنعتی می توانند درآمد جانبی خوبی از این کار کسب کنند یا حتی آنرا به عنوان شغلی تمام وقت ادامه دهند. وبلاگهایی که مورد توجه قرار میگیرند بیشترین تعداد بازدید کنند ها را دارند و بیشترین امکان تبلیغات را برای حرفه ی شما عرضه میکنند. حتی اگر در وبلاگتان تبلیغات کمپانی خود را نکنید، بازهم تبدیل به کارمند بهتری میشوید چرا که وقتی از حرفه ی خود و آنچه خارج از آن میگذرد بیشتر بدانید، راه روشن تری برای بالارفتن از نردبان ترقی به سوی شغلی پر درآمد تر و مسئولیتهای بیشتر خواهید داشت

  1. حساب کاربری در شبکه های اجتماعی بسازید

درحالیکه وبلاگ می تواند بهترین راه برای ایجاد برند شما باشد، حسابهای کاربری شما در شبکه های اجتماعی معمولا سریع ترین راه هستند. خود را به عنوان متخصص در فضای فیس بوک، توییتر یا لینکدین معرفی کنید. متخصصین حرفه تان را فالو کنید، دوستی برقرار کنید و با آنها در تماس باشید تا در جریان تمامی اخبار مربوط به شغلتان قرار بگیرید. توییتر ابزار شگفت انگیزی برای هدایت کردن بازیگران تاثیرگذار در صحنه است. لینکدین به شما اطمینان میدهد که با این بازیگران در ارتباطید و شبکه تشکیل می دهید و فیس بوک امکان ارتباط با همکاران، مدیران و دیگران را در سطحی شخصی تر و مکالماتی پرمعناتر ارائه میکند

حسابهای کاربری خود را با درایت ایجاد کنید و مطمئن شوید که پست های وبلاگتان به طور منظم به اشتراک گذاشته میشوند. بدین ترتیب به سرعت میتوانید خود را به عنوان متحصصی در صنعت معرفی کنید که ارزش دنبال کردن دارد.

  1. شبکه درست کنید و خارج از محل کار عضو گروههای مختلف شوید

اکثر مواقع کمپانی ها خود را در دایره ی  اطلاعات کنونیشان محدود میکنند. آنها کاری را انجام میدهند که همیشه انجام داده اند و منتظر نتیجه ای هستند که همواره گرفته اند. علیرغم اینکه میتوان از این راه نتیجه گرفت، اگر می خواهید یک متفکر حقیقی پیشرو باشید، باید از حباب دانشی که در کمپانی وجود دارد بیرون بزنید و از گنجینه ی دانشی که بیرون از چهاردیواری کمپانی موجود است بهره ببرید

در گردهمایی ها شرکت کنید، گروههایی که جلسات ملاقات تشکیل میدهند پیدا کنید و با افرادی که در کمپانی های دیگر شغل شما را بر عهده دارند قهوه بنوشید. در مورد مسائل کاری گفتگو کنید. بفهمید چه میکنند، چه کاری برای آنها موفقیت آمیز است و چه کاری نیست. افرادی که در حرفه های کاملا متفاوت کار میکنند اما مشکلات مشابهی دارند پیدا کنید و ببینید چگونه مشکلاتشان را حل میکنند. مثلا اگر مدیر بازاریابی در فروشگاه حیوانات خانگی هستید کسی را پیدا کنید که در کمپانی بازاریابی با ایمیل کار می کند و ببینید چگونه مشتری پیدا میکند. ممکن است چیزی پیدا کنید که به کارتان مربوط باشد

  1. کلاسها یا دوره های فوق برنامه بگذرانید

یادگیری از طریق تجربه برای بعضی ها کارآمد است، اما عده ای دیگر نیاز به مسیری برای یادگیری دارند. گذراندن دوره های فوق برنامه در یک کالج محلی یا دوره های آموزشی مربوط به انجمنی در صنف خودتان میتواند بسیار مفید باشد. معمولا کارفرمای کنونی شما هزینه ی چنین فرصتهایی را میپردازد  و باعث میشود برای تصمیم گیری نیازی به فکر کردن نداشته باشید. یادگیری بیشتر میتواند به آنها کمک کند اما بیشترین سود را به شما میرساند. با تبدیل شدن به یک کارمند پیشرو با مهارتهای مختلف، شانس بهتری برای ترقی سریعتر دارید، و هنگامی که کارفرما روی آموزش شما سرمایه گذاری میکند، احتمال اینکه شما را در کنار خود نگهدارد بیشتر است. و این خود باعث ترفیع و ترقی بیشتر خواهد بود.

  1. در کنفرانس ها و نمایشگاههای بازرگانی شرکت کنید

و در پایان، کنفرانسها و نمایشگاههای بازرگانی را فراموش نکنید. این کنفرانسها و نمایشگاهها معمولا یکبار در سال هستند که افراد مهم در حرفه ی شما را در یکجا جمع میکنند. تنها در جلسات و نمایشگاهها شرکت نکنید. برای دیدارها، شام ها، قهوه ها و نوشیدنی هایی که بعد از این رویدادها برگزار میشوند برنامه ریزی کنید. فروشنده ها را خارج از محدوده ی نمایشگاه ملاقات کنید و بفهمید واقعا چه محصولاتی میفروشند. تا حد امکان خود را اشباع کنید. من در کنفرانسها پیشنهادهایی شغلی زیادی دریافت کرده ام و دوستی های طولانی مدتی را برقرار کرده ام که تا امروز به من کمک میکنند.

کپی برداری از این مقاله به همراه ذکر نام این سایت و نام مترجم نشانه فرهنگ و احترام شما به قانون کپی رایت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد . فیلدهای موردنیاز علامت گذاری شده اند *

*

*

code

بپر بالا !