شما اینجا هستید: خانه / کسب و کار / ۴ چیزی که کارکنان را وفادار نگاه می‌دارد
۴ چیزی که کارکنان را وفادار نگاه می‌دارد

۴ چیزی که کارکنان را وفادار نگاه می‌دارد

اگر گوگل و آمازون نمی‌توانند مانع از خروج کارکنان خود شوند، پس پول و مزایا پاسخ نیستند.
شما می‌توانید پرسش‌های دشوار مصاحبه را کنار بگذارید؛ از مزایای عجیب و غریب و شرایط کاری فوق‌العاده بگذرید؛ و ساختن یک برند شگفت‌انگیز را فراموش کنید، زمانی که مسئله استخدام و مهم‌تر از آن نگاه‌داشتن کارکنان فوق‌العاده مطرح است، حتی پرداختی به مراتب بالاتر از بازار هم نمی‌تواند موفقیت را تضمین کند.
در یک بررسی تازه از شرکت‌هایی با بیش‌ترین نرخ خروج کارکنان، حدس بزنید کدام نمونه‌های پیشگام با کلاس جهانی کارمندمداری به ترتیب در رده‌های دوم و چهارم قرار گرفتند؟ گوگل و آمازون.
این‌ها همه به قول بیتلز حاکی از آن است که پول نمی‌تواند برای شما عشق بخرد.
اگر کارفرمایان بزرگی که از منابع عظیمی بهره می‌برند نمی‌توانند در نیروی کار خود وفاداری ایجاد کنند، چه شانسی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط با منابع محدود دارند؟
در واقع، حقیقت این است که شانس زیادی دارند.
بر خلاف این تصور که اغلب مؤسسان/صاحبان کسب‌وکارهای احساس می‌کنند در یک نبرد نابرابر با کارفرمایان بزرگ برای استخدام افراد بااستعداد قرار دارند، واقعیت این است که کارکنان فوق‌العاده همه به دنبال محیطی هستند که هر کسب‌وکاری، بزرگ یا کوچک می‌تواند آن را فراهم کند.
در ادامه به چهار راه کلیدی اشاره می‌کنیم که، مادامی که به اندازه یا نزدیک عرف بازار پرداخت کنید، تضمین می‌کنند کارکنان شما، صرف‌نظر از اندازه کسب‌وکارتان، متعهد و وفادار باقی بمانند.
۱ ارتباطات خوب. آیا شما به رابطه با کسی ادامه می‌دهید که به ندرت با شما ارتباط برقرار می‌کند، یا کسی که هنگامی هم که با شما ارتباط برقرار می‌کند، به نظر می‌رسد بر این باور است که شما تا اندازه‌ای یک فرد وظیفه‌نشناس ضعیف و غیرقابل‌اعتماد هستید؟ احتمالاً نه. کارکنان شما نیز از این قاعده مستثنا نیستند.
طی حدود ۲۵ سال گذشته ارتباطات با کارکنان بیش از حد پیچیده و مهندسی شده است. اصول ساده و بدیهی هستند: مدام ارتباط برقرار کنید – بیشتر از آن چه فکر می‌کنید لازم است. درباره اموری که اهمیت دارند ارتباط برقرار کنید، نه حاشیه‌ها. در چارچوب تدبیر و قانون، رو راست رفتار کنید و تا جایی که می‌توانید صادق باشید. ساده و در حد امکان با فروتنی و ملاحت ارتباط برقرار کنید. ولی مهم‌تر از همه حتماً ارتباط برقرار کنید – به هر حال شما با این افراد در یک رابطه قرار دارید.
۲ عدم تناقض. گاهی اوقات کارکنان به دلایل شفاف و قابل‌توضیحی شرکت را ترک می‌کنند، ولی اغلب به دلایلی شرکت را ترک می‌کنند که حتی تفهیم و بیان آن برای آن‌ها دشوار است. اگر به آن‌ها اصرار کنید، خواهند گفت هیچ حادثه یا واقعه خاصی وجود ندارد که بتوانند به آن اشاره کنند، فقط هزاران دلیل کوچک روی هم باعث شده است که سرانجام بخواهند شرکت را ترک کنند.
تقریباً همیشه در قلب چنین جدایی‌ای چیزی پیش‌پاافتاده نهفته است: یک حس بی‌احترامی تضعیف‌کننده که از تناقضی ساده ولی پیوسته در چگونگی رفتار با آن‌ها سرچشمه گرفته است.
در برخوردهای خود با افراد از تناقض پرهیز کنید. دقیقاً همچون هرکسی در هر بخش دیگر از زندگی‌اش، کارکنان متوجه تناقضات می‌شوند. در بسیاری مواقع یک کارمند فوق‌العاده فقط به دلیل از دست رفتن نهایی اعتمادش که ناشی از تجمع و تاثیر قطره قطره‌ای زنجیره‌ای از تناقضات بی‌پایان بوده است، شرکتی را ترک کرده است.
وقتی می‌گویید کاری را انجام خواهید داد، آن را انجام دهید. زمانی که لازم است جایی با کسی باشید، آن جا باشید. زمانی که عمل جدیدی را شروع می‌کنید که به دیگران نیز مربوط می‌شود، آن را به اتمام رسانید، یا حداقل به یک سرانجامی آن را برسانید. هنگامی که تعهدی می‌دهید، هر چقدر هم که کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت باشد، آن را یادداشت کنید، محقق کنید و دنبال کنید. با پرهیز از تناقض احترام خود را به دیگران نشان دهید. دیگران را نیز به چنین عدم تناقضی وادارید.
۳ فرصت انجام دادن کارهای بزرگ. مادامی که شما هر چیز مهم و هیجان‌انگیزی را خودتان انجام دهید، یا در این که چه کسی کارهای خوب را انجام دهد تبعیض قائل شوید، هیچ فرد شایسته‌ای حاضر نخواهد شد در کار خود باقی بماند. به افراد فرصت دهید تا کارهای بزرگ انجام دهند. (هشدار: اگر چگونگی محقق کردن آن برای شما خود یک معما باشد، شما مشکلات دیگر و به مراتب عمیق‌تری دارید.)
۴ یک مدیر شایسته و خوش‌رفتار. ظهور «مطالعه التزام کارکنان به مشارکت در کار» (employee engagement)، عموماً به دلیل ترس اغلب دپارتمان‌های منابع انسانی در برخورد با یک مسئله واحد و آشکار روی داده است: مدیران بدرفتار (ساده‌تر است و شاید کم‌خطرتر باشد که مطالعه‌ای را انجام دهند و تظاهر کنند کاری می‌کنند تا این که با جمعی از افراد زورگو و نالایق مواجه شوند).
با این حال در هر نظرسنجی هنگام خروج کارکنان، یک دلیل به طور مداوم در بالای فهرست دلایلی که کارکنان خوب شرکتی را ترک می‌کنند بوده است و آن عبارت است از مدیران بد.
این علم پرتاب موشک نیست: کسی را مدیر نکنید زیرا که کار روزانه خودش را در حد انتظار انجام نمی‌دهد. پسرعموی خود را مدیر نکنید چون خواهرتان از شما خواسته است. تحت فشار باعجله افراد را ترفیع ندهید تا یک یا دو ماه بعدتر پشیمان شوید. نقشه راه از پیش در اختیار شماست: مدیرانی را برگزینید که به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند؛ کسانی که در عملشان تناقض ندارند؛ کسانی که اجازه می‌دهند افراد کارهای بزرگ انجام دهند؛ و کسانی که به شکل قابل‌قبولی در کار خود شایسته هستند.

مقاله از : Inc

ترجمه و انتشار : OSTOVAR IT

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد . فیلدهای موردنیاز علامت گذاری شده اند *

*

*

code

بپر بالا !