شما اینجا هستید: خانه / خانه و خانواده / ۲۰ تغییر ساده اما قدرتمندی که می توانید جهت آسانتر نمودن زندگی بکار ببرید
۲۰ تغییر ساده اما قدرتمندی که می توانید جهت آسانتر نمودن زندگی بکار ببرید

۲۰ تغییر ساده اما قدرتمندی که می توانید جهت آسانتر نمودن زندگی بکار ببرید

زندگی یک گردباد از افرادی برای دیدن، مکانهایی برای رفتن، و کارهایی برای انجام دادن می باشد. آیا زندگی شما پر از احساس بی پایان انجام کارهای انجام نشده است؟ اگر چنین است، من از شما دعوت به استفاده از ۲۰ تغییر ساده اما قدرتمندی میکنم که می توانید برای آسانتر نمودن زندگی کنونی تان بکار برید.

۱٫ از بین بردن موارد حواس پرت کن

همه اطلاع رسانی های متنی بی هدف را غیر فعال کنید. فیس بوک، توییتر و پست الکترونیکی سه مورد اصلی هستند که احتمالا زمان بسیاری را مصرف میکنند بیشتر از آنچه بتوانید تصور کنید.

۲٫ دست از قضاوت کردن دیگران بردارید

آیا کینه داشتن و یا قضاوت کردن گردن دیگران تا کنون به شما احساس بهتری در مورد خودتان داده است؟ ممکن است بطور موقتی شما را ارضاء کند، اما آیا واقعا ارزش وقت و انرژی شما را دارد؟ گمان نمی کنم.

۳٫ در لحظه زندگی کنید

چند بار پیش آمده درست از کنار چیز زیبایی رد شوید بدون اینکه به آن توجه کنید؟ به خورشید با شکوه، ابرهای شناور، ستاره های درخشان، و درختان غول پیکر در حیاط پشتی خانه خود نگاه کنید. به زیبایی ها یی که هر روز شما را احاطه کرده اند توجه کنید.

۴٫ زمان کمتری را پشت فرمان بگذرانید

چرخیدن بی هدف چرخها را متوقف کنید. خرید مواد غذایی را هفته ای یکبار انجام دهید و برنامه ماهانه بریزید. بیشتر صورت حسابها را می توان با پرداخت خودکار انجام داد، بنابراین با بانک و ارائه دهندگان خدمات برای خودکار سازی زندگی مالی تان هماهنگ شوید.

۵٫ از یک غریبه تعریف کنید

چیزهای بسیار جالبی در یک تعریف کردن تصادفی از افراد وجود دارد. دفعه بعدی که به مرکز شهر رفتید، یک حرف محبت آمیز به فرد کاملا غریبه ای بزنید. شاید کیف بامزه، کلاه باسلیقه یا کت و شلوار جذابی داشته باشد که بنظر شما بسیار مرتب و زیبا بیاید. شما میتوانید با ۱۰ کلمه ساده روز فردی را زیبا کنید.

۶٫ فله ای غذا بپزید

چه کسی میگوید باید هر روز غذای تازه بپزید؟ در کم مشغله ترین روز هفته برای یک هفته غذا بپزید و آنوقت تنها کاری که لازم است انجام دهید آنست که برای هر وعده آنها را گرم کنید. احتمالا تصمییمات سلامت مهمتر دیگری دارید و میخواهید زمان بیشتری را برای آن موارد صرف کنید (مثل ورزش کردن) تا غذا درست کردن.

۷٫ یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید

این تغییر ساده می تواند صبحتان را یک دنیا متفاوت کند. یک ساعت زودتر از خواب بیدارشوید و می توانید یک حرکت ورزشی سریع انجام دهید، چند فصل از رمانی را که مدتهاست رها کرده اید میخوانید، یک صبحانه خوشمزه آماده میکنید، و یا ترکیبی از همه موارد بالا را میتوانید انجام دهید.

۸٫ لوازم ورزشی تان را از شب قبل آماده کنید

آیا تمایل به در رفتن از در تمرینات خود هستید؟ قدم بردارید و از شب قبل کارهایتان را انجام داده و خود را آماده کنید. اگر صبحها ورزش میکنید، لباس ورزشیتان را روی کمد بگذارید تا اولین چیزی که صبح میبینید آنها باشند. اگر بعد از کار ورزش میکنید، وسیله هایتان را بسته بندی کنید و در ماشین قرار دهید پس احتمال اینکه مثل صبح بهانه “زمان کم آوردن” را داشته باشید کمتر خواهد بود.

۹٫ تلفنتان را بیصدا کنید

لطفا از آن آدمهایی نباشید که وسط صف شلوغ سوپرمارکت یا وقتی با دوستانشان بیرون هستند هم تلفنشان را جواب میدهند. میتواند صبر کند—قول میدهم.

۱۰٫  وظایف تجاریتان را به دیگران محول کنید

آیا شما مالک کسب و کار خود به کار و یا وبلاگ نویس هستید؟ اگر چنین است، ممکن است بخواهید وظایف خاصی را  که خودتان در آن خوب نیستید به دیگران واگذار نمایید. من کتاب خودم را در آمازون منتشر کردم، اما باید اعتراف کنم یک طراح گرافیک کثیف هستم، بنابراین هرگز خودم سعی در تولید جلد کتاب نکردم. من هم چیزهایی مانند طراحی لوگو، برخی از فعالیتهای بازاریابی، قالب بندی مشاغل، و واقعا هر چیزی را که بتوانم به پیمانکاران دیگر میسپرم. حتی اگر شما بر روی بودجه بند کفش کار میکنید، می توانید پیمانکاران کوتاه مدت مقرون به صرفه ای در Fiverr و Elance بیابید که از انجام یک کار فوق العاده در پروژه شما خوشحال شوند بدون اینکه در کیف پول شما سوارخ بزرگی ایجاد کنند.

۱۱٫ نفس بکشید

تنفس برای زندگی ضروری است، اما فراموش کردن آن کار بسیار آسانی است. آخرین باری که شما چند لحظه را صرف تنفس تعمدی نمودید کی بود؟ تنفس کوتاه و با عجله باعث خواهد شد شما احساس استرس نمایید در حالی که نفس بلند و عمیق به شما در احساس آرامش و آسودگی کمک کنند. بر روی تنفس عمیق در هنگام رانندگی به کار در صبح تمرکز کنید. اگر شما آن را بخوبی انجام دهید، شکم تان باید با هر دم به جلو و با هر بازدم با عقب حرکت کند.

۱۲٫ دست از شکوه کردن بردارید

بله، بنزین بطور ظالمانه ای گران است، اما شما چکار می توانید در مورد آن انجام دهید؟ شاید آن وعده غذایی در رستوران بهترین نباشد، اما چرا شما باید گارسون را بازخواست کنید درحالی که تقصیر او نیست؟ قدم گذاشتن در مدفوع سگ بد شانسی است، اما آیا اوقات تلخی کردن به شما احساس بهتری میدهد؟ اغلب شکایت کردن کاری است که احساس پوچی انجام میدهیم که فقط باعث می شود شما بیشتر احساس استرس کنید، پس دست از آن بردارید.

۱۳٫ بگویید: “لطفا” و “متشکرم”

قدردانی تان را به مردم اطراف تان نشان دهید تا تجربه زندگی شادتری را برای همه فراهم کنید.

۱۴٫ درخواست کمک کنید

شما در جهان تنها نیستید، پس چرا سعی نمیکنید وقتی به کمک احتیاج دارید به دوستان و همکارانتان اعتماد کنید؟ من همیشه از پیگیری کننده های صفحه وب خودم برای ارسال نظراتشان در مورد کتابهایم درخواست میکنم. من به دنبال راهنمایی مربیان هستم وقتی که می توانم از یک فشار ملایم در مسیری درست از اهداف کسب و کارم استفاده کنم. هرزمان که تحت فشار باشم و فقط نیاز به کسی برای گوش دادن به حرفهایم داشته باشم دوستان و خانواده ام همیشه برای من اینجا هستند. احساس نکنید با درخواست کمک ایجاد زحمت و دردسر برای فردی میکنید، چراکه اغلب اوقات، مردم از ارائه کمک به دیگران لذت میبرند. این به آنها فرصتی برای احساس مفید بودن میدهد، که باعث می شود آنها احساس مورد نیاز بودن داشته باشند، و آنها قدردان این واقعیت خواهند بود که شما هنگام نیاز به آنها مراجعه میکنید.

۱۵٫ سرعت غذا خوردنتان را در میز شام کم کنید

چرا شما همیشه عجله دارید؟ همانطور که گاندی گفت: «زندگی بیشتر از افزایش دادن سرعت غذا خوردن ارزش دارد.” بدون فکر کردن غذا را از گلویتان پایین نفرستید. آگاهانه غذا بخورید در حالی که به عطر و بو، بافت و طعم و مزه مواد غذایی توجه میکنید. در حالی که میجوید تمرکز کنید و سعی کنید همه مواد تشکیل دهنده ایکه برای آماده سازی غذا مورد استفاده قرار گرفتند را تصور کنید. کم کردن سرعت غذا خوردن بشما کمک خواهد کرد که از خوردن بیشتر از احساس پرشدن اجتناب کنید، که به شما در از دست دادن وزن کمک خواهد کرد.

۱۶٫ مثبت بمانید

اگر مثبت نیست، آن را نکویید. در حال حاضر به اندازه کافی تاریکی در جهان وجود دارد. یک منبع نور باشید.

۱۷٫ لبخند بزنید

احساس یأس میکنید؟ به هر حال لبخند بزنید(حتی اگر دوست ندارید!). عمل لبخند زدن، چه واقعی باشد و چه اجباری، می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و استرس را کاهش دهد. بعلاوه، کار دشواریست که زمانیکه لبخند بروی لب دارید هنوز هم مأیوس باشید (جرأت دارید خلاف آنرا بمن ثابت کنید).

۱۸٫ “نه” گفتن را یاد بگیرید

داشتن دوستانی که همیشه شما را دعوت به انجام کارهایی میکنند فوق العاده است، اما “بله” گفتن به هر دعوتی که شما را از مسیرتان منحرف کند باعث ایجاد احساس ضعف در شما میشود. می دانم که شما ممکن است از صدمه زدن به احساسات دیگران بترسید، اما لطفا توجه کنید که زمان تنهایی برای سلامت روانی شما لازم است. اگر شما با دعوتی مواجه شوید که نمی خواهید قبلو کنید، مثلا بگویید، “من متاسفم، اما نمی توانم. کلی کارهای عقب مانده داریم. “شما همچنین برای یادگیری هنر ملایم:” نه ” گفتن اینجا کلیک کنید.

۱۹٫ بچه باشید

چه کسی می گوید بزرگسالان نمی توانند اسکیت بورد بازی کنند، از درخت بالا روند، حباب بازی کنند، قلعه شنی بسازند ، و یا یک مبارزه با اسلحه آبی راه بیاندازند؟ هرگز برای تفریح کردن پیر نیستید.

۲۰٫ دست به عمل بزنید

خواندن همه مقالات پیشرفتهای شخصی در جهان شما را نجات نخواهد داد اگر اهل عمل نباشید. من خوشحالم که شما در حال خواندن این مقاله هستید چون به این معنی است که می خواهید زندگی خود را ساده و آسان تر کنید، اما کلمات بدون عمل بی معنی هستند. آیا شما مایل به ایجاد یک تغییر مثبت هستید؟ اگر چنین است، نظرتان را برایم بفرستید و بگویید امروز می خواهید چه تغییراتی ایجاد کنید.

یک دیدگاه

  1. سلام
    شاد وپیروز باشید
    ممنون بابت زخمت هایی که کشیدید امیدید وارم این مطالب تو زندگیتون خیلی موثر باشن و کمکتون کنن
    تغییراتی که من میخوام امروز انجام بدم یا تا این ساعت انجام دادم تغییر افکار وباور هام بود وهمواره در حال آموختن مطالبی ام که بتونه منو به هدف هام نزدیک تر کنن.
    سربلند و موفق باشید
    در پناه حق

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد . فیلدهای موردنیاز علامت گذاری شده اند *

*

*

code

بپر بالا !